Lesara

Returer och returpolicy

Lesara - prisvärd shopping online

Vårt uppdrag är att erbjuda våra kunder ett brett utbud av produkter och bästa möjliga service. En snabb och enkel returprocess är därför viktig för oss. Om du är missnöjd med dina produkter från Lesara har du möjlighet att skicka tillbaka dem när som helst inom 30 dagar efter att du tagit emot din beställning.

Innehåll

När startar returperioden?

Returperioden startar när alla produkter från din beställning har kommit fram. När du mottagit hela beställningen har du möjlighet att inom 30 dagar skicka tillbaka produkter du eventuellt är missnöjd med. Om din beställning kommer i flera delar ber vi dig att vänta tills du mottagit hela beställningen innan du genomför en retur.

Notera: Utöver vår returperiod på 30 dagar har du rätt till en juridisk returrätt på 14 dagar. Vidare information om juridisk returrätt hittar du här.

Julspecial: vi förlänger returperioden till 31 januari 2018

Shoppa julklappar i lugn och ro hos Lesara. Med vår utvidgade returperiod kan du skicka tillbaka varor du beställde mellan 1 november och 31 december 2017 fram till den 31 januari 2018 utan extra kostnad eller besvär.

Hur skickar jag tillbaka produkter till Lesara?

Om du inte är helt nöjd med din produkt kan du skicka tillbaka den genom att följa dessa enkla steg:

Fyll i returblankett
Packa ned varan och returblanketten
Klistra fast returetiketten på paketet
Skicka paketet
Få tillbaka pengarna
    1. I ditt paket hittar du en returblankett och en returetikett. Se till att fylla i blanketten nogrannt så att vi kan behandla ditt ärende så effektivt som möjligt. Ange hur många produkter du skickar tillbaka samt anledningen till returen.

    1. Lägg ned produkterna du vill skicka tillbaka i paketet tillsammans med returblanketten. Du kan använda samma paket som produkten levererades i.

    1. Försegla paketet ordentligt och klistra fast returetiketten som du fick med i paketet utanpå det. Om du använder samma paket som beställningen kom i, se till att originaletiketten är helt övertäckt och att den nya returetiketten är fullt synlig utanpå paketet.

    1. Ditt paket är nu redo att skickas tillbaka till Lesara. Ta med paketet till ditt närmaste PostNord-kontor

VIKTIGT: Vänligen använd PostNord när du returnerar Lesara-produkter. Om du väljer ett annat leveransföretag kan extra kostnader uppstå och Lesara kan inte garantera att ditt paket kommer fram samt hanteras på ett säkert och snabbt sätt.

  1. När vi mottagit returen från dig betalar vi tillbaka summan du handlat för. Mer information om returer hittar du här.

Om din returetikett saknas, läs vad du kan göra här.

Returetiketten saknas, vad ska jag göra?

Om du inte hittar någon returetikett i paketet, kontakta oss via vårt kontaktformulär eller ring oss. Vi hjälper dig gärna.

Mer information om returkostnader hittar du här.

Hur byter jag en produkt?

Lever din produkt inte upp till dina förväntningar? I så fall kan du skicka tillbaka den och beställa en annan efter att ha kontrollerat tillgängliga storlekar, typer och färger online hos oss.

Notera: för att byta en produkt (få en ny storlek, färg eller liknande) måste du returnera produkten och beställa den på nytt.

Vilka är returkostnaderna?

  • Returkostnader för beställningar på 500 kr eller mer:

    Returer med PostNord-etikett (medföljer i paketet) är kostnadsfria när du handlat för 500 kr eller mer. Vi ber dig att vänta tills du mottagit alla dina produkter innan du returnerar.

    Returperioden på 30 dagar inleds när du mottagit hela din beställning.

  • Returkostnader för beställningar under 500 kr:

    För beställningar under 500 kr är returkostnaderna inom Sverige 39 kr. Detta belopp kommer att dras av direkt från din återbetalning.

    Notera: Den återbetalda summan innebär beloppet du betalat in (pris + leveranskostnad) minus returkostnaden.

Hur får jag tillbaka summan jag betalat?

Återbetalningar sker med samma metod som du valde när du genomförde ditt köp:

    • Om du valt kreditkortsbetalning kommer ditt konto att krediteras med återbetalningssumman.
    • Om du valt att betala med PayPal kommer ditt PayPal-konto att krediteras.
    • Om du valt direktöverföring med EnterCash kommer summan att återbetalas till ditt bankkonto.
    • Om du valt förskottsbetalning via banköverföring kommer summan att återbetalas till ditt bankkonto.

Undantag gäller endast om kreditkortet som användes vid köpet har gått ut.

Om detta hänt dig ber vi dig att kontakta oss via vårt kontaktformulär eller ringa oss.

Hur lång tid tar en retur?

När vi har tagit emot och kontrollerat produkterna du returnerat kommer en återbetalning att ske. Det kan ta upp till 13 arbetsdagar för oss att bearbeta din retur, räknat från returdatumet.

Vid kreditkortsbetalning kan returen ta upp till 30 dagar, räknat från datumet du fick din epostbekräftelse om retur. Exakt hur lång tid det tar beror på vilket kort du har, men det tar vanligtvis inte så lång tid som 30 dagar.

Jag har fått en skadad produkt, vad ska jag göra?

Om du har fått en skadad produkt, kontakta oss via vårt kontaktformulär. Ange anledning och bifoga ett foto på skadan.

Kom ihåg att ge oss ditt beställningsnummer och förklara kortfattat på vilket sätt produkten är skadad eller defekt. Vi återkommer till dig så snart som möjligt med en lösning.

Lesaras kundservice
Direktnummer till vår kundservice: +46 852503850
Epost: service@lesara.se
Webbplats: www.lesara.se

* De överstrukna priserna motsvarar rekommenderat pris hos återförsäljare (RRP).
1 Detaljhandelspris på style-discount.com/de.